Garanție Produse

Garanția legală de conformitate a produselor

Toate produsele comercializate de către site-ul nostru, beneficiază de condiții de garanție de conformitate conform legislației în vigoare.

Termenul de garanție de conformitate oferit de bermedical.ro (inclusiv pentru vicii ascunse) este cel prevazut de legislația în domeniu, iar garanția comercială acordată este de 15 zile și se calculează de la data livrării produsului.

Prezumția lipsei de conformitate nu poate fi invocată atunci când:

  • este incompatibilă cu natura lipsei de conformitate – lipsa de conformitate este provocată de utilizarea incorectă a produsului de către consumator sau de uzura normală a produsului.

Produsele comercializate de bermedical.ro sunt noi și provin din surse autorizate de fiecare producător în parte.

Drepturile Consumatorului

Dacă sunteți persoană fizică, vă reamintim drepturile dvs. ca și consumator prevazute în Legea nr. 449/2003, în special art. 9-14, și anume:

Art. 9 – Vânzătorul este răspunzător fata de consumator pentru orice lipsa a conformității existenta la momentul când au fost livrate produsele.

Art. 10 – In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului sa i se aduca produsul la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privand acest produs, in conditiile art. 13 si 14.

Art. 11 – (1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata.

(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:

– valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;

– importanta lipsei de conformitate;

– daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.

(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu poate asigura produse identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.

(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.

(5) In cazul repararii produsului, in acesta vor fi montate numai piese noi.

Art. 12 – Notiunea fara plata, prevazuta la art. 10 si 11, se refera la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile postale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manopera, materiale utilizate si ambalare.

Art. 13 – Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:

– daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;

– daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;

– daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fara inconveniente semnificative pentru consumator.

Art. 14 – Consumatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului, daca lipsa conformitatii este minora.”